Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2009

Förväntar mig en lugn helg!

Av Maria - 14 augusti 2009 08:53

Fredag igen,och denna helgen ska jag bara umgås med min käre make.Han har blivit lite sidosatt känns det som ,så nu är det hans tur att få min uppmärksamhet.

Lovis och Tyzon har fått sk Hotspots.Mitt eget fel tyvärr,har varit och badat med dom allt för ofta,då det varit varm,har ju en sådan härlig liten badplats med en skogsdunge att härja runt på.Men det har blivit för mycket av det goda.Tyzon har bara en litet under hakan,men stackars Lovis har fått uppe på ryggen.Men hon behandlas med både penicilin och cortison.

Min lilla fot har nu börjat skifta färg lite lilablå skulle man väl kunna beskriva den.Men den är allt lite mindre svullen,kanske bara en 41:a nu mot en 47:a när det vad som värst(har normalt 38).


Passar på att önska mina vänner ,bekanta och bloggläsare en trevlig helg.

På återseende!!!

 
 
Ingen bild

jenny

14 augusti 2009 09:15

En riktigt skön helg på dig med Maria. Hyr en film, köp några cider och njut.. Kramar Jenny och com.

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

14 augusti 2009 09:32

Hoppas ni får en super skön helg. och att ni får vara lite själva det kan ni behöva.
Ja då får du se till att klä dig passande ihop med din fot:)

Ha det så gott, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jennie

14 augusti 2009 11:13

Önskar Er en skön helg. Idag är det strålander väder=)

Kram kram

 
Marianne

Marianne

14 augusti 2009 11:25

En del hundar klarar att bada flera gånger om dagen och en del fixar inte ens ett par regndroppar. Jag har två stycken vovvar som får hotspot ganska lätt och det har varit ett elände med att behöva raka av pälsen och sedan behandla med allsköns medikament. Tyvärr så kräver en del hotspot medicinering, vilket man vill undvika . Jag har en receptbelagd salva som fixar ett hotspot på ett par dagar och jag har inte ens behövt raka bort päls mm . Och jag har inte behövt någon annan behandling på dem sedan jag upptäckte att salvan fungerade så bra.
Jag hoppas din fot snart är bättre
Ha en skön helg
Kram
PS jag namnger inte salvan här då den är avsedd för något helt annat. Är någon intresserad av vilken salva det gäller så maila mig gärna DS

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards