Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Veckan som varit

Av Maria - 10 september 2010 10:01

Vi har haft ett underbart höstväder,med sol och 15-20 grader varmt i flera veckor nu.Men idag regnar det ett stilla,skönt höstregn. Kan behövas för att svampen ska ta fart och växa sig lite stora,och för trattkantarellerna att sätta fart.

Jag har åkt på en envis,förkylning.Ena dagen något så där,men nästa dag risig,frusen och halsont igen.Nu verkar det som det har nått sin kulmen,för idag är jag riktigt risig med lite feber och en sprängande huvudvärk.

De stora hundarna och jag har varit en snabbrunda i skogen,och de små trollen har fått sin motion och lekstund.När man som jag har 3 valpar i åldrarna 4,7,9 månader så får man banne mig veta att man lever.Men det är bara roligt ,och någon Tv behöver man inte ha ,man kan sitta i evigheter och titta när dom busar runt de små trollen.

Lovisen är nu på gång att löpa tror jag?Tyzon har varit helt tokig igår och idag.Som tur är,så är en Lovis en smart dam som går ner i källaren och lägger sig när hon tröttnar på Tyzons eviga uppvaktande.Tyzon går inte ner i källaren så där får hon vara ifred.

Som vanligt har vi lite otur med de planer och saker vi har på gång,men jag är ganska så van.Jag är så att säga inte född med en silversked i munnen, utan van att få kämpa för det jag anser är rätt och riktigt och det som jag vill ha.

Vad och hälsade på Smilla och valparna en snabbis i Måndags,då valparna vad 19 dagar gamla.Dom är sååå fina,välteckande och riktigt mörka i sina tanfärger. Tror inte att det är någon av valparna som är tingade,så är det någon som är intresserad,så finns det 2 tikvalpar och en hane.

Jag önskar er alla en riktigt trevlig och gemytlig helg, och avsluter med lite bilder på Smilla & Tyzons valpar.


                  



 
 
Ingen bild

Lena

10 september 2010 11:21

Kraaaaaam och krya på dig. Trevlig helg.
// Bernwikarna

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

10 september 2010 11:23

Jag vet hur det är att jobba i motgångar du ska se det vänder när du minst anar det.
Visst och sant kanske regnet behövs men inte nu vill jag ha det. Då känns hösten så tydlig eftersom att många av våra höstar har just varit bara regn.

Jätte fina valpar:) Kan tänka mig att det var roligt att sitta och gosa med dem:)

Ha det gott kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

10 september 2010 12:20

Motgångar är inget vidare hoppas det löser sig.
Jättefina bilder på valparna.

Ha en bra helg

Anette

http://www.monowi.se

 
Marianne

Marianne

12 september 2010 00:37

Jobbigt med envisa förkylningar, jag hoppas du snart ska vara kry igen. Motgångar av olika slag möter vi alla med både jämna och ojämna mellanrum och det man fått kämpa för sätter man värde på och vet att man gjort sig förtjänt av.
Ha det gott och lycka till
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Marianne

Marianne

12 september 2010 00:38

Lite för snabb ibland:)
Fina foton på de söta ullsuddarna.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards