Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 4 september 2010

Av Maria - 4 september 2010 09:19

Lördag morgon och jag har varit uppe tidigt idag,då maken är ute och jagar.De stora hundarna och jag har redan varit en långrunda i skogen för att hämta lite krafter.De små har fått busa av sig,så nu ligger alla 5 mätta och belåtna och tar igen sig.Denna veckan har det varit mycket.Vi har skrivit kontrakt på gården vi köpt,samt har mäklaren varit här och samlat information och fotat vårt nuvarande hus.Det ligger redan ute på nätet till försäljning och vi ska ha en visning nästa Söndag.Om någon är intresserad se länk nedan.

http://www.hemnet.se/beskrivning/862520?r=3

Nya stället får vi tillträde först 15 November.I och med att det är staten/kommunen som står som säljare är det en massor av dokument som ska upprättas.Marken som tillhör gården har varit mycket större ,men har nu styckats av så det blir en ny fastighetsbetäckning,nya lagfarter,flygfoton,kartor mm. Många olika myndigheter är inblandade så det är därför det tar sådan tid.Men kanske det kan bli lite tidigare,huset står ju faktiskt tomt.Ja,ja,vi får se vad som händer.Men vi kommer i alla fall och fira en härlig gammaldags jul på gården,något jag verkligen ser fram emot.

Nästa helg är Tyzon och Flisan anmälda till utställningen på Sofiero.Tveksamt om jag kommer att ställa mina hundar.Tiden räcker tyvärr inte till,i och med att vi ska ha en visning av vårt hus på Söndagen så är det mycket som ska fixas och donas.Men vi får se om jag hinner att köra ner till Sofiero.Det går fler tåg vad det gäller utställningar ,så det har så att säga inte prioritet ett just nu i alla fall.

Lite bilder får av sluta dagens inlägg.Jag önskar er alla en riktig trevlig helg i det vackra höstvädret.


                      

Ovido - Quiz & Flashcards