Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

En god fortsättning!!

Av Maria - 27 december 2009 17:49

Jaha...så vad denna julen slut.En hektisk jul har vi haft här hos oss,med gäster alla 3 dagarna och mat till de alla blev det.Så nu så här på Söndagskvällen är man allt lite trött och tyvärr med en sprängandes huvudvärk  .Men vi har haft en MYCKET trevlig, och gemytlig jul,med god mat och trevligt sällskap.Så lite huvudvärk kan jag då stå ut med.

Maken och jag skulle inte köpa julklappar till varandra,men se jag fick en bärbar dator av maken  .Hade tänkt köpa mig en på mellandagsrean,men så fick jag en och jag blev så glad.Den vi har här hemma är det många som använder och det är så skönt nu och ha en som jag kan ha mina saker på, som hemsidan,bloggen och alla mina foton.I och för sig fick maken en lite förtidig julklapp han också,han fick ju lille Boss av mig.Hundarna fick julklappar de också förståss,gosedjur, grisöron och grisknorrar och varsin tallrik med lite god julemat med den biverkningen att dom fes ,så man knappt kunde vara inne i huset !  

Barnbarnen våra har givetvis varit här och sovit över,så kul att se hundarna hur dom regerar på de små(1,5 år 7 år)Boss han bara leker och springer runt och ska vara med dom hela tiden.Tyzon han vet nog inte riktigt vad han ska tycka om detta småfolk, som låter ,hoppar och studsar han håller sig lite på sin kant han .Mattis han bara älskar dom, och likaså Lovis, för detta småfolk har godis i händerna och ansiktet som dom gärna bjuder på.

En vit julafton fick vi här nere i söder,men bara julaftonen .För nu har det regnat coh töat bort all snön som låg så vit och fin.Slask,blask och isigt gör det förenat med livsfar att ge sig ut ,man skulle banne mig ha isbroddar.

Ha en trevlig kväll och god fortsättning ni alla !  

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

27 december 2009 18:24

Inget roligt med denna huvudvärk, hoppas den går över.
Skönt att kunna vara med familjen under julhelgen.
Och det är även skönt när alla har åkt och man kan njuta av det lugna.
skönt att du fick en dator som du kan ha själv man kan behöva det. Har en egen dator som jag har haft sedan länge nu. skulle inte klara mig utan den:)
Ja nu får man akta sig när man går ut så man inte halka omkull.
Ha en skön kväll, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
 Ruth

Ruth

27 december 2009 22:36

Ser att ni har haft en trivasm jul med smått och stort i huset. Så trist att snön har försvunnit, hoppas det kommer mera så det blir rent inomhus igen. Snart ett nytt år, tycker att julen är över nu, känner för att rensa bort tomtar och glitter, men får tya mig några dagar till.
Ha det gôtt !
Kramiz

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

28 december 2009 15:11

Inte så kul med tö, det blir så halt, så visst får man ta på sig broddarna. Så nice av mannen din att köpa en bärbar dator till dej i julklapp.
nä nu är det dax för en tur med de tre!

hoppas du tillfrisknar snart från huvudvärken.

och vi hoppas att ni får en trevlig nyårsafton, själv är jag ledig och ska skåla in det nya året med familj och vänner.

Anette

http://www.monowi.se

 
Marianne

Marianne

29 december 2009 00:05

En egen dator är oftast lika nödvändigt som en egen bil. Jag har broddar på skorna då jag tar mina rundor. För hellre går jag omkring med dem på fötterna än halkar omkull.
Vi har haft huset fullt av familj, vänner varje dag, Men det är enbart trevligt med sällskap. Och de flesta ägnar sig åt att plocka med valparna så att de får sin dos social träning. De lär vara de mest *välpussade* valparna som finns inna de åker.
Vi hörs och ses
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Tina snart med sin Tea igen !

Tina snart med sin Tea igen !

29 december 2009 17:44

En god fortsättning önskar jag dig och hela din stora härliga familj också här ifrån ett kallt men torrt Skåne !
Låter som ni haft det mysigt även om huvudet inte ville längre nu, hoppas det snabbt bättrar på sig ! Själv tycker jag det är skönt med dagarna efter jul, stressen rinner av en och man kan andas igen. Vill önska Ett Gott Nytt År och hoppas 2010 blir ett fint år för dig, Maria och din familj !

http://www.bernertea.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards