Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 21 december 2009

Av Maria - 21 december 2009 08:57

Nu har vi då fått snö!  Igår förmiddag släpade jag med mig maken på en skogsrunda i kylan och snön.Han hade en tumstock med sig och mätte upp 35 cm snö och sedan dess har det kommit mer.Så ett snödjup på ca 50 cm har vi nog,och riktigt kallt.Men det vad sååå vackert när vi gick ner till ängen med all snön som låg på träden, och tom solen tittade fram.Kameran hade jag tyvärr inte med och det vad synd ,för hade nog fått en massa fina snökort på hundarna där dom rusade fram i snön, totalt stolliga.

Bjuder en på en liten serie kort på hundarna tagna i trädgården efter vår underbara promenad.(tyckte jag ,maken min bara stånkade och pustade om hur jobbigt det vad att gå i den djupa snön   )

En trevlig julvecka önskar jag er alla vänner,bekanta och bloggläsare.  




   
 
   
                

Ovido - Quiz & Flashcards