Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Maria - 11 december 2009 08:14

Jisses vad tiden bara springer iväg,3:de advent och Lucia redan nu på Söndag.Själv kommer jag att tillbringa min helg på jobbet  Inte så roligt när man tänker på det,men när man väl är där är det som vilken dag som helst.Vi brukar äta lite gott när vi jobbar helg,så jag tar med mig lite Lusskatter och bjuder mina kollegor på.Maken ska jaga i helgen igen   ,så lilla sonen och hans flickvän är hundvakter.Flickvännen är en riktig djurälskare ,men kan inte ha några själv hemma då hennes pappa är allergisk,så hon passar på att gosa av sig när hon är här hos oss.  .Ett litet tillägg angående lilla Boss.Maken ska ha Boss med sig på sitt arbete är det tänkt.Men som det varit nu ett tag ,har vi så mycket att göra med värmepumpsinstalleringar att han inte har kunna haft honom med sig.Så det blir bara en dag i veckan då och då som ham kommer att vara hos sin dagmatte,och det bara en liten tid tills han blivit lite äldre.Mina stora hundar dom sover när jag sover dom.Går en regäl runda med dom på morgonen när jag kommer hem efter ett nattpass,och sedan brukar det vara dom som är först upp i sovrummet och lägger sig.Man kan ju inte kräva av en 4-månaders valp att han ska sova både natt och dag.Det blev inget med klädvisningen igår kväll,dom vad i stort sett slutsålda allredan.Men ett nytt lass ska tydligen komma nästa vecka,och då tänker då jag hålla mig framme.Hade tänkt att det skulle inhandlas lite kläder att ge bort som julklapp.

Inga nya foton har jag att pigga upp inlägget med ,men ett par gamla bilder kan det väl få bli.

Önskar er alla en riktigt trevlig helg,med Lucior och 3:de advent.



Mattis!
 
Tyzon
   
   Lovis 

Ovido - Quiz & Flashcards