Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 22 december 2009

Lite varmare idag,tack och lov!

Av Maria - 22 december 2009 09:41

Det första jag gjorde i morse när jag gick ner vad att titta på termometern.-2,2 skönt,igår och inatt har vi haft 

 -18 grader här,och det tycker tom jag, som gillar kylan är lite för kallt.Men idag är det mer behaglig vintertemperatur.Hundarna fick varsitt nytt märgben att sysselsätta sig en stund, med för idag är det lite mycket som ska hinnas med.Skinkan ska kokas ,lite mera vetebröd får jag allt se till att baka och tomtarna och de övriga julprydnaderna ska sättas fram.Tur att jag har lite hjälp.Lilla sonen och hans flickvän kom hem igår,  han ska jobba Tis-Ons på vårt företag för vi har Såååååå mycket som ska hinnas med där innan jul.Så flickvännen ska hjälpa mig lite, med de sysslor som jag behöver hjälp med.Och det är så mycket roligare och gå och småpyssla och baka om man har lite sällskap.

Nu är alla hundarna julefina,dvs badade ,kammade och trimmade och dom är så fina alla fyra.Tittade ut för en stund sedan för att se vad de gjorde,och en så mysig syn mötte mig.Alla fyra ligger tillsammans och knager på sina nya märgben.Rätt som det är byter dom ben med varandra, och inga sura miner där inte .Det är nattöppet i våra butiker ikväll til kl 23,så en liten kvällsrunda får det bli och komplettera med några småsaker som ska ges bort som julklappar.Säger alltid att jag är färdig med julklapparna ,men så är det en sak eller två som jag ändå vill ge någon av de jag håller av.Jag köper tyvärr alldeles för mycket julklappar,men jag är en sådan människa som tycker om att ge bort saker och ting.

Japp...så vad det då dan före dan,och jag önskar er alla en fröjdefull jul.



  

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

22 december 2009 10:25

Det har varit rätt kallt ute, nu tycker jag det är okej med ca -2 grader ute.
Det är alltid mycket att göra nu innan julen, men sen går det över så fort och man undrar varför man har stressat runt.
Men det är lite charmigt fast denna stress:)
Inte lätt när det är mycket att göra på gubbens företag. Men det är ju himla tur att de har att göra, nu i dessa tider som vi har så ska man vara glad så länge det finns jobb.

Ha nu en skön tisdag stora kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

22 december 2009 21:05

Jag har tackat nej till alla julklappar även i år. Jag önskar mig inget annat än ett trevligt sällskap. Men jag har köpt julklappar och gett bort och många av mottagarna har önskat sig en slant, så det har då inte varit betungande julshopping för min del.
Och någon julstress förekommer inte hos oss. Vi tar dagen som den kommer, men massor av god mat och julgodis finns. Öppet hus gäller för vänner och bekanta och vi vet aldrig hur många vi blir runt julbordet. Lite kul att inte ha allt planerat.
Ha det gott. Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Carina, Boris & Co

Carina, Boris & Co

22 december 2009 23:15

Nu har vi ju fått lite mer som vanlig vinter temperatur. Hoppas nu bara all snö kan ligga kvar över julafton.
Härlig bild på Lovisen, så söt, så söt!

Kramar från oss alla

http://www.eklovenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards