Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 20 december 2009

4:e Advent

Av Maria - 20 december 2009 08:29

Här är det full fart vill jag lova.Inte mycket tid att sitta vid datorn inte,men har besökt lite bloggar och hemsidor så här på Söndagsmorgonen.

Nu har vi snö här.Snöade hela dagen igår och hela natten ,så ett täcke på ca 2 dm har vi säkert.Och kallt är det -7 nu på morgonen.

Igår handlade jag klart alla julklapprna och det mesta av julmaten,så bara lite till ska bäras hem från affären.Vi ska vara här hos oss på julafton,så det är mycket som ska pysslas och donas med.Igår kväll vad vi hos min syster och firade lite jul med hennes barn.Dom ska inte vara här på julen uten ska med sin pappa till Göteborg.Så lite lite julmat och klappar blev det redan igår,en försmak av julen så att säga.

Hundarna är som tokiga i snön,vi är ute flera timmar i skog och mark vi.För även jag är en snöälskare,och vem vet hur länge snön ligger kvar här i södern.Så man får passa på att njuta.

Igår vann The Playtones Dansbandskampen,dom kommer här från Kallinge där vi bor.Är ingen vän av dansmusik precis,men dom gör den till något speciellt på sitt Rockabillyvis.Ett stort GRATTIS till Playtones!!!!

Har fått så fina julkort skickade till mig.Ska se om min lille som kan få till något fint julkort här från oss,är själv dålig på "klipp och klistra"Avsluter dagens inlägg med att visa julkorten och önskar en alla en gemytlig 4:e Advent.

          

 
 
Jennie med familj

Jennie med familj

20 december 2009 09:49

Skönt att du snart är färdig "pyntad". Här ute har vi inte kommit lika långt. Vi ska jobba på lite under dagen... Vi njuter också av snön, passar på att vara ute mycket.
Önskar er alla en fortsatt trevlig 4:e advent.

Kram kram

http://www.hooked-on-a-feeling.bloggagratis.se

 
Inger Johansson

Inger Johansson

20 december 2009 13:33

Klockan 18 på torget i Ronneby. Playtones menar jag. Visst har vi alla att fixa med innan jul, men ska vi inte ta oss den tiden att hylla dom? Njut nu av snön och ha en skön söndag.

http://www.orville-poppe.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

20 december 2009 21:52

Här njuter vi inte så mycket ute i kylan och snö'n som är riktig bister. hundarna går ogärna ut, lyfter hela tiden växelvis på sina små tassar, hoppar upp på mina ben och vill sitta på armen. Njuter mera av att vara inne och titta ut på den gnistrande snön. Ingen Julstress här i stugan, bara njuter varje dag och småpysslar lite här och var, när julen kommer då är jag klar (jisses detta rimmade ju :-)

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

20 december 2009 23:02

14 minusgrader och alltför mycket snö. Så nog lär det bli en vit jul. Men sedan hoppas jag på mildare väder så man vågar sig på en rejäl promenad.
Du har ju fina vinterfoto, de brukar alltid bli de vackraste julkorten.
ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards