Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 6 december 2009

2.a advent,och en parning blev det även idag!

Av Maria - 6 december 2009 15:42

Jaha.... så vad det 2:a advent,en riktigt mörk och råkall sådan.Bara 18 dagar kvar tills det är julafton  .Inga vildsvin miste livet igår när maken vad på jakt,tyvärr.Vi har mycket vildsvin här där vi bor ,och dom kommer bara närmare och närmare bostadsområdena. Ute vid havet på Gö,där är var och varannan trädgård uppbökad av vildsvinen.Man får nog komma på något bra sätt att hålla denna djurstammen nere ,innan de tar över helt  .

Även idag har Tyzons dambesök varit här,och det blev en bra parning idag också.  Enligt alla tips,råd och inläst information, och min milt sagt knappa erfarenhet så tycker jag det gick lysande.Det vad ju första gången för Tyzon och tiken ,och inte bara det, utan första gången för mig och tikägaren också.Så nu är det bara att hoppas att det blir små Bernerbebisar kring 1:a helgen i Februari!  .

Inatt ska jag jobba,sedan är jag ledig till nästa helg,skönt.Det har tagit lite tid detta med parningen ,och det har inte blivit så mycket annat gjort denna helgen.Men det gör inte det minsta egentligen det som ska göras finns säkert kvar (tyvärr).

Ha en fortsatt trevlig Söndagkväll ni alla ,och på återseende  


  

Tyzon och hans dam,och man kan då bara konstatera att de båda turturduvorna fann varandra  

 
 
Ingen bild

newtons kennel

6 december 2009 20:22

Hej. Härligt att det gick bra även denna dagen. De brukar fixa det bra, hanarna menar jag, bara tiken är villig och så. Nu hoppas vi då att våra hanar blir stolta Pappor så småningom, det blir ju i snäppet samtidigt ju.

Då jobbar vi lite då.
Ha det gott så hörs vi en dag på luren.
Kram Eva

 
Emelie

Emelie

6 december 2009 21:00

Tusentack för att du tänkt på Fjollan!! Jag hoppas hon blir av med denna infernaliska hosta snart! Och vilken söt dam som hälsat på snygge Tyzon då! Vad heter damen i fråga???? Nyfiken blir man ju! Och hoppas på små ulltussar hos damen med familj i början av februari! Kram på er

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

6 december 2009 22:17

Så kul att det funkade , så nu håller vi tummarna

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

6 december 2009 23:38

Då var det klappat och klart då med parningen, eller blir det flera gånger ? Inget regn här i dag, men ej heller sol.
Trotts vädret så har det varit en bra slödag här.
Natti, natti.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

7 december 2009 00:16

Grattis till två lyckade parningar, håller tummarna för valpar i februari.

Anette

http://www.monowi.se

 
Tina tillfälligt utan Tea

Tina tillfälligt utan Tea

7 december 2009 11:17

Vad skönt att det blev bra parningar båda dagarna ! Kul att lysa upp tillvaron med sånt skoj nu när vädret inte visar sig från sin bästa sida ! Själv njöt jag i stora drag igår när jag hälsade på Tea i valplådan !!!!! Det är inte klokt så gosiga de små var ! Mycket mat och sova fortfarande men de började agera lite mer nu ju ! Värst var ju att skiljas från Tea men hon tog det med ro, hon visste att valparna var prio ett på hennes lista och då kändes det inte så svårt för mig heller. Nu håller vi tummarna att det blir en kull i februari med Tyzon som pappa !

http://www.bernertea.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

7 december 2009 13:17

Håller tummen att det blir lite valpar då:)
Det är ju alltid roligt om det kommer valpar. och jag förstår att det är spännande eftersom det är första gången.

Hoppa din dag blir bra, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

9 december 2009 01:37

Kul att det gick bra med hundarna denna omgång också, nu är det bara ett par veckors väntan innan ni vet om det blir några valpar. Jag ska hålla tummarna för ett lyckat resultat. . Men vilken otur att gubben din inte fick skott på något eller helst flera vildsvin. Jag hoppas han har bättre tur vid nästa jakttillfälle.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards