Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 4 december 2009

Fredag och idag vill det inte bli ljust!

Av Maria - 4 december 2009 10:02

Vilken början på helgen!Mörkt ,grått ,trist.Men vi får väl hoppas att det blir lite ljusare och kanske solen tittar fram tills i morgon.Idag har vi varit ute i skogen väldigt tidigt hundarna och jag.Denna helgen är det fullspäckat från morgon till kväll.  .Imorgon kväll kommer dottern med make för att äta upp kräftorna som vi fiskade i höstat.Maken ,dottern och lilla sonen är totalt helt tokiga i kräftor,medans svärsonen och jag får mumsa på något annat som faller oss två mer i smaken.Maken min han ska ut och jaga imorgon   så vi får väl se om det blir ett eller annat vildsvin som mister livet!

Lille Tyzon han ska träffa en flicka han både Lördag och Söndag  ,så vi får väl se om det går vägen vid hans första parning.Det är bara att hålla tummarna.Tiken i fråga är en mycket fin tik med ett så sött ansikte,så vi får hoppas de båda fattar tycke för varandra.Mer information om tiken osv kommer,vid en eventuell dräktighet.

Jag har äntligen blivit färdig med mina fönster och övrig julstädning,med resultatet att mina axlar och armar värker så att jag ens inte kunde hänga upp tvätten på linan just.Blir så frustrerad av denna förbenade värken som kommer så fort jag gjort något med mina armar och axlar,det svider och bränner så jag håller på att bli tokig.Putsa fönster och stryka är nog det värsta ,för det är ett så enformigt arbate .Jag har många fönster så det blir mycket putsande och många meter tyg som ska strykas och hängas upp. Men nu är det i alla fall klart,värken ger väl med sig om ett par dagar får vi hoppas.

Kameran vad inte med på vår runda i morse men ett par bilder blev det när vi kom hem,det får avsluta dagens inlägg.Ni ser hur mörkt det är man kan tro att dessa bilder är tagna en kväll men dom är tagna  idag   

En riktigt trevlig 2:a advent önskar jag er alla  


Boss och Lovis
 
  Boss och Lovis
   
  3 rumpor Mattis,Boss,Lovis
  
  Tyzon tar igen sig inför helgens övningar

  
   Mattisen
       
  Mattis
 
  Boss vars öron nu har ställt sig upp
 
  Huvudbild på Tyzon
 
  Tyzon
   
  Mattis främst med Lovis i bakgrunden 

 
 
Inger Johansson

Inger Johansson

4 december 2009 10:51

Visst är det mörkt o grått nu men juleljusen lyser ju upp lite i alla fall. Ha en riktigt trevlig helg hela flocken!
MVH Inger o Kent Poppe o Ville

http://www.orville-poppe.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

4 december 2009 13:09

Så trevligt när barnen kommer och hälsa på en:)
Skönt att gubben har hittat en hobby som han gillar.
Så spännande att han ska få träffa tik;) Hoppas det går bra nu. håller tummen.

Ha en fredag, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Jennie med familj

Jennie med familj

4 december 2009 14:10

Tittar förbi för att önska en trevlig helg. Hoppas att det blir en bra och lyckad helg för Tyzon!

kram kram

http://www.hooked-on-a-feeling.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

4 december 2009 15:39

Hej!
Tittar in och önskar er en trevlig 2:a advent. Och lycka till med parningen. Ha de gott // Lena o tjejerna :)

http://www.bernwiks.se

 
Marianne

Marianne

4 december 2009 19:40

Inte utan att både vardagar och helger är uppbokade hos oss och det håller nog i sig ett bra tag framöver. Men det är enbart skönt att ha lite att göra och besök ärr alltid lika trevligt.
Det är viktigt att ha en hobby och ett intresse som gör en pigg och glad. Att bara leva för jobb och sedan ledighet utan innehåll hade varit alltför trist för mig.
Jag hoppas det skjuts massor av vildsvin både i helgen och under lång tid framöver. Det finns alltför många av dem nu.
Ha det gott och jag önskar Tyzon och hans date lycka till.
Ha en trevlig helg och 2a advent.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Carina, Boris & Co

Carina, Boris & Co

4 december 2009 20:29

Håller tummarna för en lyckad date med Tysons flickvän och att det sedan blir ett gäng ullbollar av besöket.

Önskar er en trevlig 2:a Advents helg

kramar

http://www.eklovenskennel.se

 
Ingen bild

newtons kennel

4 december 2009 21:50

Hej på er. Kan hålla med om att dagarna är så mörka och tråkiga, vissa dagar får man ha belysning på hela dagarna. Känns lite bättre nu när man har tagit fram stakar och stjärnor som lyser upp den mörka årstiden.
Jätte kul att Tyzon ska få flickbesök.
Önskar paren all lycka och att det blir lite smått.

Jag tycker Mattis är så himla lik sin Far på en bild du har tagit idag. Mycket fin är han.

Ha det gott så hörs vi en dag.
Kram Eva med Familj.

 
Kram Ruth

Kram Ruth

4 december 2009 23:34

Vädret är blähä igen, grått, trist och blött, tur man har Adventljusstakar i alla fönster. Du skrev att du inte hittade några Juliga bakgrunder när du sökte, jag har flera stk. som jag har gjort, bara att låna om någon passar damen :-) du hittar dom överst på min länkar. Har vantarna inte kommit ännu ???
Hoppas att killen blir pappa till många fina bebbar framöver och lycka till med parningen.
Önskar er en fin 2:a Advent !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

5 december 2009 07:50

Svar till Ruth!!!
Jo visst har vantarna kommit ,dom kom i förgår.
Tack så mycket dom är såååå fina.




Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Tina tillfälligt utan Tea

Tina tillfälligt utan Tea

5 december 2009 09:56

Tittar in och önskar er en skön andra advent ! Låter spännande med Tyzons träff, hoppas det bär frukt !
Du kanske skulle fundera på att leja ut fänsterputsningen, så kan du stryka gardiner och julpyssla med lite mindre ont ? Min mamma lejer ut det två gånger om året och är så nöjd med resultatet !
Kram

http://www.bernertea.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards