Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Lite av varje

Av Maria - 21 juni 2011 10:17

Regn rusk och låga temperaturer, har vi haft nu ett tag här nere i Södern,inget sommarväder precis.Men naturen gillar detta väder,för "du milde" vad det växer i skog och mark.Vad nere i vart gamal hus i går, och gick en sväng i mina gamla skogar så att säga och hittade tom lite kantareller,alla redan.

Vad ju och röntgade Noomi för ett tag sedan,och tyvärr har hon kraftiga pålagringar på båda sina armbågar. Jag hade inga förväntningar om att hon skulle vara "fri" fram,men att det skulle vara så illa trodde jag inte.

Tyzons dotter Ambra blir 1 år i Augusti månad,så då är det dags för en röntgen på den lilla damen.

"Charp" Fablernas Med Flaggan I Topp är som sagts innan, parad med "Goliat" Roscoe`z Amazing Angus och eventuella valpar väntas i början av Augusti. 

Kommer att göra ett ultraljud på Charp i nästa vecka. Jag har inga större förhoppningar om valpar,och ser inga som helst tecken på det heller.Men det har ju bara gått tre veckor lite drygt sedan parning.så vi får väl vänta och se.


Lovisen förväntas att komma i löp nu i Juni/ Juli månad,och det är tänkt att hon ska paras.Ett par olika hanar har vi på lut,vi får se vem den lyckliga blir .

Vår lilla fårbesättning kommer att utökas med flera tackor och lamm.Har köpt lamm av rasen Åsenfår,samt ett "gäng" Gotlänska Gutefår.Har ju redan Värmlänska skogsfår. Satsar på de utrotningshotade fårraserna,lite kul att kunna hjälpa till att bevara de gamla raserna.

En liten blogg om vad som händer och sker,tyvärr inga bilder idag har varit dålig på att ha kameran med mig.

Ha en trevlig fortsatt vecka ,ni alla.

 
 
Anette

Anette

21 juni 2011 10:52

Så tråkigt med Noomi,

Önskar dej lycka till och håller tummarna för valpar hos er snart!
Anette

http://www.monowi.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

21 juni 2011 11:48

Vi håller tummarna att Charp skall några valpar i sin lilla mage:) Kjamisar

http://www.bearclaw.se

 
Lena

Lena

21 juni 2011 18:51

Håller tummen!

http://www.bernerlena.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards