Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Maria - 27 juni 2011 11:36

Solen skiner och det är synd och skam att sitta inne vid datorn.Men..har varit och gjort ett ultraljud på Charp och hon är dräktig. Så glad jag är ska ni veta,och som jag har längtat efter att få egna valpar.Går omkring som i ett lyckorus,som när man fick sin första cykel när man vad barn ,ungefär.Barnsligt va...när man är 47 år gammal.Men det är inte över än,valparna ska födas och må bra. Charp löpte ju i mitten på Februari och parades då, och gick tom.Så när hon började blöda nu i början på Maj månad,trodde varken jag eller vetrinären att det vad ett löp igen,och enligt vetrinären skulle det vara omöjligt med ett löp så tätt inpå..Jag åkte ut till Goliath en sen kväll på dag 25 ,för att kolla. Inte trodde varken jag eller maken att det skulle bli en parning och framförallt inte valpar så sent in i löpet.

Goliat är en stor hane på ca 60 kg,som lever livets glada dagar i en stor familj med barn och flera andra hundar,han är en genomsnäll herre.

Charp är en liten men grov tik,även hon med ett helt underbart lynne.Så vi får hoppas att eventuella valpar ärver sina föräldrars härliga temperament.

Charp är beräknad att valpa i början på Augusti,kring den 2:a.

Så nu håller vi alla tummar och tår att det ska gå bra hela vägen.

Bivande mamman nedan .

         

Ovido - Quiz & Flashcards