Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Söndag kväll.

Av Maria - 13 februari 2011 19:25

När Fredagen kommer känner man sig allt lite sliten och trött,men samtidigt så mysigt att det är helg. Man planerara vad man ska hinna med på helgen,än det ena och än det andra.Men se denna helgen har vare sig det ena ,eller det andra blivit gjort.Vi har haft en helt fantastisk helg här nere hos oss i söder.Kalla stjärnklara nätter, och soliga underbara dagar med temperaturer kring +-0. Så vi har tillbringat våra dagar ute i det vackra vädret.När man sedan kommer in ,är man så trött efter en hel dag ute ,att då blir det heller inget gjort,men vad gör det ??? Tyvärr så finns nog det kvar tills i morgon. I fredagskväll/natt fick maken och lilla sonen för sig att det skulle ut och jaga vildsvin.De förbaskade djuren har kommit fram nu när snön smält bort,och dom har förstört så mycket för oss.Men ingen liten gris miste livet inte.

Igår kväll vad vi nere i vårt gamla hus som stora sonen bor i ,han fyller 25 år på Tisdag,men då är han i Tailand,så han firade lite igår.Dom blev ju lurade på första resan de bokat,så efter mycket letande efter ny resa, så blir resan av ändå.

Någon har frågat mig om Tyzon är obducerad.Jag ville obducera honom,men närmsta som tog en sådan stor hund vad i Skara eller Uppsala.Vi hade då fått köra honom dit ,då maxvikten för att skicka ligger på 20 kg. Vare sig maken eller jag hade klarat av att köra med en död Tyzon i bilen så pass långt. Försäkringsbolagets vetrenär, ville att vi skulle skicka in alla journaler så att dom kunde titta på dom,och det vad snudd på en bok så många besök har det blivit.Och utifrån journalerna konstaterde dom att det vad sviterna efter  Borelian som ledde till hans besvär.Det kändes skönt på något sätt,då jag hävdat hela tiden att han förändrades i samband med att han insjuknade.Men jag tror att han burit på Borelia mycket längre,utan att vi märkt något.Även Mattis som bodde hos oss, drabbades ju av Borelia,och jag tror att dom blev smittade båda två, redan på hösten. Då funderar man ju självklart vad som hade hänt om vi upptäckt det innan ???? Men man får försöka att lämna det bakom sig,och intyga sig själv om att man gjorde det bästa för Tyzon.Och att han nu slipper ha ont,om han nu hade det ,och fått ro i sin oroliga kropp och själ.

Ha en bra vecka ni alla go vänner

 
 
Anette

Anette

13 februari 2011 19:55

Hej !
Jag var nyss inne och läste din förra blogg,beklagar så hemskt mycket förlusten av er älskade vän.
Ja vi har haft en riktigt härlig helg här i söder har ochså hunnit vara ute och promenera en del.Man blir lite piggare när man får lite sol på sig !
Ha nu en skön vecka !!
Kram Anette...

http://chabasses.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Piai

15 februari 2011 09:07

Förstår att du ville ha en obduktion utförd.Men vem i hela världen skulle kunna köra med en död familjemedlem i bilen ?Du får tänka att han har det bra nu,och ni har då gjort allt som står i er makt ,i alla fall. / Pia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards