Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Maria - 16 februari 2011 18:30

Kallt som bara tusan har vi här nere i söder,inte temperaturmässigt ,men isande vindar. Vindarna letar sig in överallt tycker jag,det spelar nästen ingen roll vad man klär på sig.

Tycker att det är dags att presentera Ellebäckens nya invånare,Charp!! När jag fick frågan om att köpa henne,vad jag inte sen att tacka ja.Har träffat hennes mamma,och blev mycket förtjust i henne. En trevlig tjej med mycket motor,liten men välbyggd.

 

19 månader på bilden,idag 2,5 år. Utställd med Ck.


Hon har bott hos oss ett tag nu,och funnit sig väl tillrätta i min lilla flock,än så länge i alla fall.

Vi har även varit och hälsat på Sonja och Casper, 

Och försökte få till en kärleksstund med de båda.Gick väl si så där,dvs parning men ingen hängning. Så några valpar tror jag inte på,denna gången ,men det går fler tåg.

Livet här på gården börjar sakta men säkert,återvända till det lugn vi önskar oss. Saknar Tyzon sååååå mycket,och det går inte en dag utan att jag tänker på honom.Ser hans stora tassavtryck i snön,eller när vi är i skogen tänker på var och hur han brukade göra när vi gick där eller där.

Men jag har ju lilla Ambra,hans dotter kvar.Hon blir 6 månader den 18 Februari, tänk vad tiden går.Har anmält henne till valputställningen,men vi får se om vi åker eller ej. Det där med ringträning,eller på i koppel överhuvudtaget har vi väl inte gjort överdrivet mycket.Man blir lite lat,då man bara kan gå ut genom dörren med hundarna lösa.Det är bara Lexi som jag får hålla kopplad numera,när vi går hemåt.Hon har en benägenhet att rymma över sista fältet innan vi är hemma.Och den tokstollan springer gärna ut på vägen,och är totalt örädd för bilarna som kommer.Hon springer istället fram för att möta dom,eller för att kanske få åka med en sväng.

Med Lovisen är det bara bra,tycker att hon har blivit betydligt lugnare.

Noomi är det bara bra med,hon blir 1 år i Maj, så då blir det dags för röntgen.

Ska väl försöka bli lite flitigare besökare i utställningsringarna i år hade jag tänkt mig.Förra året blev det inte många vänstervarv inte, men det ska vi råda bot på i år är det tänkt.

Ovido - Quiz & Flashcards