Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Vilken dag !!!

Av Maria - 27 januari 2011 12:44

Inte ett moln på himlen,och en strålande sol.Men riktigt kallt,12 minusgrader i morse,men nu har temperaturen stigit till -7.Just inkommen från en härlig runda med hundarna,som för övrigt ligger kvar ute och gnager på nya ben.Ska koka mig lite kaffe och gå ut och njuta i det vackra vädret.

Tog ett progprov på Lovis i Tisdags,och hon är tyvärr överlöpt.Hon har löpt avsevärt mycket längre än jag trodde,hon blöder så pass lite så man märker det inte. Så inga valpar blir det här inte,men varför skulle något gå som jag vill ?

Massor av bilder från förmiddagen nedan.

Ha en bra dag ni alla,snart är det ju helg igen.

                                    

 
 
Anette

Anette

28 januari 2011 18:19

Ibland blir det inte som man vill! men det kommer ett nytt löp, är dina andra tikar ok, så har du flera kullar att se fram emot.önskar dej lycka till.
Härliga bilder som vanligt.

Ha en bra helg

Anette

http://www.monowi.se

 
Marianne

Marianne

31 januari 2011 22:33

Solsken är vi inte bortskämda med och kylan är jag mer än trött på. Fina foton på alla hundarna.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.sew

 
Maria

Maria

4 februari 2011 09:27

Härliga foton på fina hundar i ett vinterland.
Trevlig helg!

http://maria9.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards