Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Svensk sommar???

Av Maria - 22 juni 2010 11:53

Vaknade i morse av strålande solsken,och varmt och gott ute.Men säg den lycka som varar.Nu fullständigt öser det ner ute ,och mulet,grått och kallt igen !

Hann i alla fall vara ute och ta "lite" bilder på hundarna och ett par från trädgården.

I Lördags vad jag och Inger uppe i Jönköping, för att besöka hundutställningen.Ställde igen av mina hundar, som jag nämt innan missade att anmäla.En "snål" domare vad det i alla fall på Lördagen som inte vad speciellt generös med vare sig röda band,Hp eller Ck.

Men både Söndagen och Måndagens domare vad tydligen lite generösare.

Massor av shopping blev det.Och såååå roligt att träffa alla hundmänniskor och bara gå omkring och titta och småprata lite.Speciellt roligt vad det att träffa Lena ,Flisans uppfödare som hade med sig Foppa Flisans bror.

Men vilken röra det vad att ta sig till Elmia.Tre stora evenemang lagda på samma helg och på samma område,inte särskilt smart av arrangörerna.Långa köer för att ta sig till parkeringen ,och dom vad lika långa då vi skulle köra hem.

Avslutar dagens inlägg med massor av bilder,och som vanligt scrolla, på ni som orkar.


BARA TYZON

               

BARA LOVISEN 
        

BARA LILLA FLISAN
          

 
 
Inger Johansson

Inger Johansson

22 juni 2010 15:00

Bara drygt två mil emellan och här har vi haft solsken hela dagen! Hoppas du känner dig bättre idag och att Flisungen är OK!
Sommarhälsningar från Skogsbygden!

http://www.orville-poppe.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

22 juni 2010 20:06

Det var som sagt trevligt att träffa dig.
det var synd att de hade så många olika aktiviteter på samma plats. Men det var ju tur att det ändå löste sig för alla hundägare som skulle in i ringarna.
Fina bilder på dina hundar.
Ha det gott kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

23 juni 2010 22:30

Fina foton på hundarna. Jag träffade också Flisans bror och han var då en snygg och rejäl herre. Vi hade tur och slapp trafikkaoset då vi kom fram i god tid på morgonen. Men det var dålig planering av dem som arrangerat utställningen. Inte nog med det, så fick man leta efter en dam som gick runt och sålde P.biljetter Snacka om att sinka utställarna i onödan.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ruth

Ruth

24 juni 2010 22:34

Vilken sommardag det har varit i dag, för varmt för mig, men många njuter. Fina foton på vovvsarna.
Hoppas ni får en riktig fin och mysig midsommarhelg.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

24 juni 2010 22:57

Jag önskar er en trevlig midsommarhelg.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards