Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Onsdag och mitt i veckan.

Av Maria - 16 juni 2010 22:24

Idag har vi äntligen haft lite sol och värme här hos oss.I går regnade det och haglade i stort sett hela dagen.Tittade just på nyheterna och vädret.Ska tydligen bli fint väder i morgon också,men sedan tyvärr sämre med regnskurar till helgen.Typiskt ,när det är utställningsdags för många av er.Men meterologerna har jhaft fel förr,och det är väl bara att hoppas att dom har fel denna gången.

Igår vad Smilla här igen för att kolla om hon fortfarande vad villig till att paras,och se det vad hon.En låååång hängning blev det igår,så nu är hon parad 3 ggr,så nu får vi bara hålla tummarna att hon blir dräktig.Och i så fall kommer det bernerbebisar i mitten av August,spännande!

Har äntligen fått tag i en Segerbadensele till Tyzon.Har sökt med ljus och lykta,och annonserat på Blocket och nu fick jag napp.Så nu ska bara kära maken tillverka skaklar till mig och en liten vagn.

Flisan haltar ju på sitt vänsta framben.Har varit hos vetrinären igen för en röntgen av hennes bog,ben och tass.och det visar inget.Även ett Boreliaprov är gjort som inte det heller visade några konstigheter,så då är det "bara" växtvärk.Vill undersöka det ordentlig så man är på den säkra sidan.Hon har fått hålla sig i stillhet ,så gott det går.Men i kväll åkte vi upp med alla hundarna för ett kvällsdopp,och då fick hon följa med.Och jisses så glad hon blev,hon är totalt tokig i att simma och bada.

Lite bilder från kvällen,blev väl mest bilder på Flisan,men en och annan på Lovis och Lexi blev det allt.Tyzon han "fastnade" inte på bild alls i dag han,jo men de vad så suddiga och dåliga så dom visar vi inte.

Ha en fortsatt bra vecka ni all,.och passa på att njuta av de ljusa kvällarna vi har,för snart vänder det igen .Närmare bestämt den 21 Juni, tvi hemska tanke.


                          

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

17 juni 2010 10:07

Ja solen den har det inte varit mycket av tyvärr. men man får njuta av den när den är här.
Vad roligt att du hittade det du sökte.

Ha nu en skön torsdag kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
catharina

catharina

18 juni 2010 00:44

Då håller jag tummarna att det bebbar,
Vilken lycka att få svalka av sig i sjön, härliga bilder.
Jag önskar en en skön helg.

http://bernerlyans

 
Foppa o matte Lena

Foppa o matte Lena

18 juni 2010 11:16

GRATTIS GRATTIS på 6mån dagen Flisan. Och ta det nu lungt så du blir bra. En STOR KRAM från oss på Bernwiks :) (hoppas att det blir något extra idag)
Kraaaaaam och en trevlig helg :)

http://www.bernwiks.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards