Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Juni ,en hektisk månad!

Av Maria - 8 juni 2010 08:23

Ett tag sedan jag skrev något här i bloggen.Men Juni månad är det fullt upp här hos oss och säkert hos flera av er. 6 födelsedagar,skolavslutningar,plus en massa andra aktiviteter,gör att man känner sig ganska så sliten.Känner mig inte riktigt kry,har problem med en tand,och lite annat som jag hoppas få bukt med snart.

Med hundarna är det bara bra.Vad hos vetrinären igår för att kolla upp Tyzons blodbild.Och den vad nu bara bra,tack och lov.Han är frisk och kry och gamla vanliga goa Tyzon igen ,skönt!!! Flisan vad med, för hon har haltat lite på sitt framben ,plus att hon har ett öra som vad lite rött och irriterat och för en vikt, 28,4 kg..Vetrinären konstaterade växtvärk i benet, och en lättare öron inflammation i hennes öra. Vi har massor av fästingar här nere hos oss,och mina hundar har fått Frontline men det hjälper ingenting.Så jag fick ett nytt preparat utskrivet hos vetrinären som jag ska prova,ProMeris Duo.Vet att många är emot att använda "gifter" på era hundar.Men vi har så pass mycket fästingar här nere, så att jag känner att jag måste göra vadjag kan för att skydda mina hundar mot Borelia.Har vi varit en skogssväng,så kryper det massor av fästingar på hundarna,som man kan se för blotta ögat.Då kan man ju bara föreställa sig hur många fästingar det är som man inte ser.

Tyzons "flickvän" vad och tog ett progprov igår ,som vi får svar på idag.Så det blir nog till att han får lite besök i veckan ,roligt,spännande.

Lite bilder av de vackra amplarna jag vad och införskaffade, och ett par på hundarna får avsluta dagens inlägg.

Ska be om lite hjälp att få till lite bra "ståbilder" på hundarna.När jag lyckas ta en stående bild på någon av dom ,står dom som "kråkor",ser bakhöga ut eller sneda och vinda.

Ha en bra vecka ni alla och sköt om er !               

 
 
Inger Johansson

Inger Johansson

8 juni 2010 09:27

Skönt att höra av dig, trist du inte känner dig bra hoppas du får ordning på det! Egentligen är det lugnare på vintern, sommaren är härlig men du milde vad "måsten" det är!
Ha det gott i värmen
önskar vi från Öljehult!

http://www.orville-poppe.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

8 juni 2010 10:47

Säger som jag har sagt innan dessa fästingar är inga trevliga djur. Vad skönt att Tyson är bättre.
Det ska bli spännande och se när damen kommer till Tyson:) håller tummen för er.

fina blommor du har in skaffat.
Ha en skön onsdag, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

8 juni 2010 12:10

Hej dessa eländiga fästingar, vi har massor här oxå,tack för tippset ska kolla upp det preparatet.
Kul med Tyzons dambesök.
vi hörs av
Anette

http://www.monowi.se

 
Ruth

Ruth

8 juni 2010 23:08

Håller med dig, inte har du skrivit flitigt här inte hehe, detta kallas en "Bloggtorka" och det är många som har drabbats av detta virus. Har varken träffat på fästingar eller mördarsniglar i år ännu, hoppas inte vintern har gynnat dom här. Hoppas Flisans hälta snart går över, man blir orolig. Gott att Tyzon är helt frisk nu. Finns inget värre och dyrare en när djuren är sjuka så det vill vi inte.
ha en fortsatt bra vecka.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

9 juni 2010 17:45

Så fina amplar, hoppas att Flisan blir bra i benet så stor hon blivit

http://bloggplatsen, se

 
Marianne

Marianne

9 juni 2010 19:22

Vår lilla Fia har också drabbas av både borrelia och erlichia, så hon kommer att få gå på en lång behandling. Fästingar är ett otyg. Jag hoppas att flisan bara har lite växtvärk och snabbt ska bli bra igen. Du är i gott sällskap då det gäller att inte hinna med bloggen. Lycka till med parningen
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Bernwikarna

Bernwikarna

11 juni 2010 12:13

Tittar inn och önskar er en trevlig helg. Hoppas att Flisan är okej snart. Kraaaam till er alla.
//Bernwikarna

http://www.bernwiks.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards