Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg under juni 2009

Av Maria - 5 juni 2009 08:05

Det vad ett tag sedan jag skrev i bloggen,men att sitta vid datorn har ingen prioritet så här på sommaren,våren.Här är vi ute till framåt 22 på kvällarna,sedan en dusch och lite slötid framför Tv och sen är det läggdags.Men får väl berätta lite vad som har hänt och vad vi har hittat på.

Tyzon har blivit bättre i sitt ben, men vi har en tid på Onsdag hos "vetten för återbesök så vi får se om vi åker eller ej.Har varit och badat med Tyzon och Mattis uppe i Karlsnäs där dom gjort en speciell hundbadplats,och andra gången Tyzon vad där simmade han.Bra ,så vi har varit där ett par kvällar så han fått simma lite,han har lagt på sig lite nu när han varit i stillhet.En kvinna som jag brukar möta på mina promenader hon har en Golden som heter Dino mailade mig angående Tyzons hälta.Hon föreslog att jag skulle ta av fästinghalsbandet på honom,hon hade flera bekanta vars hundar blivit stela i leder och nervsystemet hade blivit drabbar av just Scalibors halsband.Så halsbandet åkte av ,har alltid haft fästinghalsband på mina hundar ,och dom har inte visat några biverkningar av det,men det kan ju vara så att Tyzon inte tål det.

Tänkte på en sak.Jag träffar mycket hundar på mina rundor som man pratar med och har sällskap med ibland.Och jag vet vad alla hundarna heter men inte hussarna eller mattarna.Ganska komiskt ,ska ibland berätta något för mannen om våra promenader och vilka vi träffat och då blir det tex hon med Dino eller hon med Bellman.Visst är det konstigt att man inte vet vad ägaren heter trots att man träffas i stort sett varje dag.Ska bannne mig presentera mig för de jag möter  på mina hundrundor med mitt namn hädanefter.

Mattis den stackaren han lider, nu när det är ett par tikar i grannskapet som löper.Gnyr och gnäller och är helt ointresserad av mat???han som slukat det mesta med hull och hår.Men vi hoppas att dom snart är färdiga med sina löp så att det blir lungt igen.

Nästa helg ska vi till Ystad på en inoff Tyzon, Mattis och jag,ska bli roligt att ställa Mattis för det va ett tag sedan.

Igår vad jag på en fika hos en hundvän,och hennes dotter fyllde 1 år (jag visste inte men present kommer) och som vanligt god fika med hembakade frallor .Mums!!

Har även varit nere hos Eklövarna och hälsat på hundar och människor.Så härligt det är där nere nu när allt är grönt och fint .En liten egen bäck har dom där hundarna kan bada och en stor härlig äng att bara mysa på eller busa runt.

I går kväll vad jag och de 2 stora ute på en långpromenad i skogen,det är något helt fantastiskt vad det är fint i naturen nu.I och med att det regnar och solen lyser om vart annnat , växer det som bara den .Blåbärsriset är ju ca en halv meter högt och förhoppningsvis blir det mycket bär.Jag är lite av en skogsmulle,att bara gå ut i skogen och känna alla dofter och lugnet,det är den bästa medicin för kropp och själ det!Brukar tänka på alla sönderstressade storstadsmänniskor,som inte har den möjligheten att bara öppna dörren och ha skogen nästan tätt inpå.Att behöva sätta sig i en bil eller buss för att komma naturen nära (du hemska tanke).Och när det ska rastas hundar åker dom till en hundrastplats med massor av andra hundar i en liten inhägnad gräsplätt.Nej fy och usch,men dom är ju säkert vana vid det och har inga andra alternativ, om dom vill ha hund så det går säkert bra för dom.Men jag skulle aldrig ha en hund om jag bodde i en storstad utan att ha ett grönområde tätt inpå, men det är jag det! Har bott i Stockholm i 6 år i min sk ungdom så jag har erfarenhet av storstadslivet,men när jag fick barn flyttade jag hem igen,och min dåvarande sambo som va Stockholmare flyttade till Umeå!

I morgon ska mannen och yngsta sonen ner till Malmö på en reptilmässa Usch!!Sonen håller på med ormar , ödlor ,spindlar och andra slemmiga varelser,som jag bara tittar på genom glas Tack!!.

Lilla Lovis har hunnit fylla 1,5 år det gjorde hon den 2 Juni ,avslutar dagens inlägg med en bild på lilla damen som liten valp.

Lilla goa Lovis 10 veckor

Ha en trevlig helg alla goa vänner,och glöm inte att rösta på min 10 miljoners fråga(tänk vilken lycka att vinna)

Ovido - Quiz & Flashcards