Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Är sommaren här för att stanna????

Av Maria - 30 juni 2009 10:12

Ett par ljuvliga sommardagar har nu passerat ,dock har det varit hårda vindar.Här solas det och badas för fullt.Igår var vi och köpte en pool till hundarna,men tror ni att de badar i den ?Nej,men dom dricker i den så den får väl fungera som en av största vattenskålar genom tiderna He,he.

Idag är det lite disigt och småmulet,det kunde eventuellt bli några småskurar,men det behövs faktiskt.Gräset har börjar skifta färg till brunt ,bränt på dom soligaste ställen.Ni som har semester och är soldyrkare förbannar mig väl,men det behövs lite regn då och då.

På Torsdag fyller Anthony vårt lilla barnbarn 1 år,och vi ska ha kalas för honom här.Dom bor i en liten 2 rums lägenhet så där finns inte så mycket plats att ha kalas i,så jag erbjöd mig att hålla det här.

Nu har alla de uppfödarvännerna nedkommit med sina valpkullar,ja inte uppfödarna utan deras hundar He he,roligt.Allt gick bra för alla 3 och det finns nu ett nytt gäng Berner som sett dagens ljus.

Ska bli roligt att följa de små livens framfart i den stora världen.

Idag tänker jag inte göra många knop,men det säger jag varje dag.Jag är en sådan människa som har svårt att bara sitta still och inte göra ett skvatt.Säger jag att jag ska slappa en stund i solen ,så är det alltid några rabatter som behöver ansas eller något annat plock i trädgården.Men det är bara roligt ,förutom hundarna är ju trädgården ett av mina stora intresse,och i växthuset väger det som bara tusan.Väntar med spänning på att få skörda de första gurkorna,ett par tomater har redan slunkit ner,Mums.

Nähä lite kaffe till.Ha en bra dag ni alla goa vänner så hörs vi så småningom igen.

 
 
love

love

30 juni 2009 10:26

Hur gammal ar du?

http://aik-.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

30 juni 2009 11:19

Ja då har du haft fullt upp med allt:) Tur du kan ligga i poolen och svalka dig det är ju aldrig fel.
Sköt om dig kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

1 juli 2009 23:13

Det är tur att man har intressen som man kan syssla med på hemmaplan. För nu i värmen orkar man inte med att flänga runt. Jag pysslar mest med hundarna och gillar även att påta i trädgården. Växthuset har vi monterat ner för jag klarade inte av att sköta det med en kass rygg.
Sommaren kom ju till slut, men den lär inte stanna. För snart är hösten på ingång… Årstider i all ära, men sommaren är för kort och vintern för lång.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Jennie

Jennie

2 juli 2009 21:11

Sommaren är ljuvlig=)
Mycket sol och bad, barnen älskar det. Jag lider nog allt lite av värmen, men man ska väl inte klaga. Tack för en trevlig kväll, barnen somnade faktiskt i bilen på vägen hem, hihi. Ps Tack för hjälpen med min nya blogg, får se om jag kommer att använda den eller inte, har börjat lite smått. Det verkar vara roligt=) Kram kram

http://hooked-on-a-feeling

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards