Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Lördag kväll

Av Maria - 27 juni 2009 22:20

Ja så vad det Lördagkväll och jag landade framför datorn efter ett par intensiva dagar vårt barnbarn Emilia kom i Onsdags och har varit här tills idag.Hon avlöstes av vårt andra barnbarn Anthony som kom i eftermiddags och åkte nu vid 21-tiden.Som tur är har solen lyst och värmt upp vår lilla pool till ofantliga 21 grader ,så till och med en annan har badat.Här har badats i stort sett hela dagarna,och vår lilla grannflicka som är lika gammal som Emilia dvs 7 år har varit här och badat hon också.En liten shopping och hamburgertur till Karlskrona har det också hunnits med.Och man kan inte säga annat än att man är helt slut ,men roligt har vi haft.Mannen kom hem i Onsdags och talade om att han tar semester denna veckan och nästa ,skönt att han varit hemma.Lollo, Marcus flickvän från Kristianstad är också här ett par dagar ,så här är och har varit fullt hus.Har just varit ute och vattnat i trädgården,du milde så torrt det har blåst näst intill storm nu ett par dagar så det har torkat ut regält.Men det växer så det knakar .

Hundarna ligger mest i skuggan hela dagarna ,och framåt kvällen är det full fart.Var ute i skogen nu framåt kvällen en långrunda,och hittade mogna blåbär ,inga mängder som var mogna än, men några vad det allt.

Har duschslangen framme så att dom får sig en svalkande dusch då och då,inget dom uppskattar ,men nog tusan måste det va skönt att svalka sig lite.

Tyzon är rolig han,en riktig liten mammagris.När jag går ut med de stora sitter han vid grinden och ylar som en varg tills jag kommer hem igen.Går någon annan ut med de stora struntar han i det bara jag är hemma så är allt bra.

Har även varit och badat med hundarna på den berömda hundbadplatsen på kvällarna, så dom har svalkat sig  ,simmat och härjat runt lite.

Ja här lunkar det bara på som vanligt inget sensationellt har alltså inträffat.Kollar ett par vänners bloggar med jämna mellanrum för att kolla om deras valpar har anlänt,men inget skrivet ännu i alla fall.

Nähä en svalkande dusch och sedan en liten stund franför tvn sen blir det sängen för min del.Ha en fortsatt trevlig kväll go vänner

 
 
Carina & Boris

Carina & Boris

28 juni 2009 09:26

He he... fullt upp på Ellebäcksvägen försår jag. Kanske semester nu?

Ja säg den hane som inte är mammagris... hihi.

Kram Carina, Boris & Co

http://www.eklovenskennel.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

28 juni 2009 20:41

Ja det är inte lätt när man har en liten mammagris:)
Du får ha en skön kväll, kjamen

http://www.bearclaw.se

 
Marianne

Marianne

29 juni 2009 22:21

Ja morsgrisar är de nog allihopa……….
Mina fyrbeningar vill vara där matte är, sedan kvittar det vart jag befinner mig, bara de har koll på vad jag finns. Men de präglas ju av den som finns hos dem under den mesta tiden. Värmen är nog efterlängtad av många, så jag hoppas de njuter av den. Själv föredrar jag allt lite svalare väder.
Vi har ett superbra blåbärsställe där det finns mängder av bär. Så om ett par veckor blir det förmodligen ett besök i blåbärsskogen.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards