Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

Fick äran att vara med vid en valpning

Av Maria - 22 juni 2009 09:35

I går eftermiddag började Sally på Eklövens kennel,(hon är mor till min Mattis) att valpa.Jag hade fått lov att vara med ,och vilken fantastisk upplevelse.Och lilla Sally,så duktig så duktig, 11 st små nya Eklövare blev det 6 tikar och 5 hannar.

Sally är en riktigt duktig avelstik som klarar det mesta själv vid en valpning,och snabbt gick det tydligen också.Jag har ju ingen erfarenhet så man lyssnar ,tittar och lär.Och det va riktigt roligt,ni som har kennlar och varit med ett flertal gånger tycker säkert inte så ,men ni kanske kommer ihåg er första valpning och visst vad det en härlig känsla att se dom små liven komma en efter en.Färdiga och klara små pyttebernisar ,jag sa till Carna dom ser ut som små berner som man tvättat alldeles för varmt så dom har krymp (hi hi).Fint tecknade vad dom alla,ja dom vad helt berårande söta .Fadern till dessa små underverk är Fabbe som bor på Ekoxens kennel i Ramdala hos Marianne och Kurt,en stilig herre.


 En bild på Sally och hennes 11 små underverk.Har lånat bilden från Eklövens fotoblogg

Här skiner solen idag och en temperatur på ca 20 grader,vi har äntligen fått upp vår pool så nu får vi hoppas på lite värme så man kan ta sig ett dopp.

Kollade tempen på vattnet i poolen Brrrr... 15 grader nej tack,runt 20 får det bli innan en annan vågar sig i.

Nu är alla kalas och andra festligheter avklarade,i slutet på veckan kommer Emilia vårt barnbarn och bor hos oss ett par dagar .Så man får väl hitta på lite aktiviteter till henne det vad ju ett tag sedan man hade småbarn själv men något ska man väl kunna hitta på.Hon bor i lägenhet i vanliga fall så hon tycker det är mysigt att bara vara här, där hon kan gå   ut och in som hon vill,eller bara mysa med hundarna.

Nä en kopp kaffe till så man blir som en människa igen .

Ha det så gott alla mina vänner .Och ett stort tack till Carina och Boris på Eklövens kennel för att jag fick vara med vid Sallys valpning!




 
 
Ingen bild

Jennie

22 juni 2009 11:23

Hej hej!

Vad roligt att du kunde vara med under valpningen. Jag har alltid varit med när mina katter har fått ungar och det är så härligt att se de små liven. MEN ingen gång blir som den allra allra första som är så speciell. Jag är ledig imorgon, äntligen=). Vi kanske kan höras då?

Kram kram

 
Ruth

Ruth

22 juni 2009 13:25

Grattis till din första valp-födsel på Eklövens, något att minnas. När det gick så snabbt och utan strul då ler solen. Duktiga barnmorskor var ni alla, en stor eloge !

http://www.bernamis.com

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

22 juni 2009 13:37

Vad roligt att du fick vara med:)
Ha en underbar dag, kjamen

http://www.bearclaw.se

 
Marianne

Marianne

22 juni 2009 23:02

Det är alltid en ynnest att få se ett liv komma till världen.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Ingen bild

Bernwikarna

26 juni 2009 18:37

Tack för besöket. Det var snällt av Carina, att du fick vara med på valpningen. Skönt när allt går bra. Kram Bernwikarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards