Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

Midsommarhälsning

Av Maria - 18 juni 2009 10:31

Hej !Idag står regnet som spö i backen,men vad gör väl det trädgårdarna blir glada ,det vad riktigt torrt nu som det har blåst ett par dagar.I morgon är det midsommarafton,lite trist faktist man väntar på den ljusa härliga tiden och nu snart vänder det och blir mörkare igen.Den ljusa härliga tiden är för kort i vårt land.

Men jag ska inte sitta här och klaga ,meningen med detta inlägg vad ju att önska er alla vänner en riktigt trevlig midsommar med sill,potäter jordgubbar och kanske en liten nubbe.

En del av er vänner kanske kommer att sitta i en valplåda och fira midsommar ,och jag är så avundsjuk på er.Det är 3 stycken som väntar valpar inom kort och jag önskar er alla ett stort  Lycka Till.

Hoppas man får komma på besök så småningom och gosa med lite Bernervalpar.Och ni som känner mig vet hur jag är med valpar, så kolla mina fickor när jag går och räkna in valparna så att alla är där (hi hi hi).


Ha nu en riktigt trevlig midsommar och vi håller tummarna att solen ska förgylla denna helgen.

 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

18 juni 2009 11:33

Ja någon sol hitta jag inte just nu, men man får inte ge upp hopper att den kommer:)
Ni får ha en super skön helg med mycket god mat.

Ha det gott, kjamen

http://www.bearclaw.se

 
Tina o Tea

Tina o Tea

18 juni 2009 12:21

Glad midsommar på dig Maria och din "flock" !!! Och ett varmt tack för måndagens trevliga träff med fika och hundbad, vilken liten pärla hundbadet var ! Samt för skjutsen till och sightseeingen av Karlshamn, fniss ! Här skiner solen just nu men det lär bli svalare och blötare tyvärr....nåja, nubbe värmer ju ! Kram Tina o Tea

http://www.bernertea.webs.com

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

18 juni 2009 13:07

hej Maria! självklart har vi inte emigrerat ;) det e baar lite för varmt nu på sommaren att sitta vid datorn så det blir inte lika länge :)

önskar även er en jätte härlig midsommar!! :)

http://www.akiraqueen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards