Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg under februari 2009

Av Maria - 14 februari 2009 18:25

Fredagen den 13.de jag borde ju ha fattat det.Kollade min e-post och där va ett mail från Windows messenger.Skaffa nya messenger stod det, jag brukar aldrig öppna mail från avsändare jag inte vet vem det är men detta lät ju säkert. Så jag installerade nya sk Msn trodde jag ja, ett virus allt jag försökte stänga bara ploppade upp igen , och ut på nätet kom jag inte.

Ringde min goda vän min lilla datavän , och han bara skrattade du har laddat ner ett virus dra ut internet sladden så att du ej sprider det vidare, sa han.Instruerade sedan mig att gå tillbaka en dag till den 12 och så gjorde jag , man ack nej.Internet funkar så att jag kan kolla min mail , gå in på Msn men inte mer ,,mysko.Försöker jag öppna en sida så står det bara sidan kan ej visas,,Får min data fixad på Måndag förhoppningsvis , nu har jag lånat en bärbar tillfälligt.Så sammanfattningsvis öppna ej ett mail från Windows om ni inte vill ha ett virus.Fick jag tag i dessa sk hackers så vet jag ej vad jag gjorde med dom , kan det va så kul att sabba för andra människor ?


Ha en trevlig fortsättning på Alla hjärtans dag så hörs vi

Av Maria - 13 februari 2009 10:24

Vilket väder , 3 minusgrader strålande sol. Delar med mig av lite bilder från morgonens utevistelse.  

Trevlig helg

Av Maria - 11 februari 2009 11:52

Äntligen har vi fått snö,här hos oss ligger det ca 10 cm nysnö ,härligt.!Hundarna och jag har varit ute i en och en halv timme och bara lekt och myst.

Nu sitter jag vid datorn och fick för mig jag skulle kolla lite på mina bilder,och försöka få lite ordning på dom.Hittade några från sensommaren  och i höstas.Inga datum så jag vet ej exakt när de är tagna.Som vanligt är kvaliten som den är när , det är jag som fotat....

Det är i alla fall på Lovis och Mattis.Ha det gott och spänn på er skidorna  Hi Hi Hi.

Av Maria - 10 februari 2009 09:13

Har varit på en liten utflykt,både i dag och igår.Men glömde kameran igår och det va så synd, för solen sken och Tyson fick syn på en liten näbbmus som fräste och försökte göra sig stor. Tyson blev livrädd för den lilla musen ,och ni kan tro att musen som va som min tumme ungefär kände sig stor och kaxig.

Såg i tidningen att vi kanske skulle få snö,bra jag gillar snö om det sen är ett par minusgrader så att den ligger vit och fin. Ja då är det väl vackert,ja i och för sig allt är bättre än denna lera och skit som är ute just nu. Mina hundar är svarta och beiga inte vita som en Berner ska vara ,men det får vänta att bada.Hade tänkt ställa alla tre i Bräkne-Hoby i Mars så badet får vara tills dess.Som vanligt har mästerfotografen slagit till igen visar ett par bilder från dagens utevistelse,och det va då tusan om inte jag ska köpa mig en riktig kamera. Håll till goda på återseende

Av Maria - 8 februari 2009 21:09

Jaha ,så va denna helgen slut.Helger har en förmåga att gå alldeles för fort.Man har så mycket man tänkt göra,och det blir alltid bara hälften av det man tänkt som blir gjort.Men det blev uppröjt i källaren i alla fall,bara det va en stor bedrift.Ett helt släp med grejer slängde vi ,sån man sparat som kan vara bra att ha.Ja vist men till vadå?? Det är fortfarande mer som vi ska köra till tippen,får ta hem släpen en dag till.

Satt nere och bokförde i eftermiddags,och det är många som ligger efter med betalningar.Men jag har väntat ett tag med att skicka påminnelser, det är ju Januari och folk har dåligt med pengar efter jul.Men jag blir så förbannad, brukar ringa till dom som ej har betalt och prata med dom.Oftast finns det en förklaring till varför dom ej betalt och de flesta brukat betala med en gång efter man ringt. Idag ringde jag ett par som va över 1 månad efter med sina fakturor.och blen näst intill utskälld.Dom hade minsann inga pengar och dom hade minsann skickat in till sitt försäkringsbolag om att ta ut reperationen på sin hemförsäkring.Ja ja ,men det kan väl inte jag hjälpa,har man fått ett jobb eller en vara och man har 30 dar på sig att betala ,är det väl bara till att betala.Har man inga pengar kan man väl inte köpa saker eller ta hem en reperatör . Eller ???    Ja ja nu har jag väl lugnat ner mig lite, fick tom lite huvudvärk av att folk kan vara så förbannat otrevliga när man är trevlig och ringer istället för att skicka till indrivning. Man kanske ska sluta med att vara snäll ,och bara skicka alla som är sena med att betala till kronofogden.Ja tror nog jag ska det .Ha det gott mina vänner så hörs vi

Av Maria - 6 februari 2009 16:20

Vi har ingen gräsmatta längre ,vi har en mindre sjö!Totalt hopplöst lera och gegga över hela gräsmattan ,eller va då gräs det är totalt uppslitet.Visar lite bilder idag har inget speciellt att skriva om.

Av Maria - 5 februari 2009 15:56

Vilket väder,regn och blötsnö om vartannat.Idag har jag varit på begravning,min svåger han dog av cancer bara 62 år gammal.Nästa fredag är det dags igen ,då begravs min mormor men hon blev 95 år.Hon fyllde 95 den 21 Januari och dog den 22 Januari.Dom som känner mig vet vilket fruktansvärt år vi hade förra året.Den 20 Januari 2008 blev vår (Mats son men vi har aldrig gjort någon skillnad på dina och mina barn)påkörd på E22 så illa att han avled omedelbart endast 32 år.Han lämnade en gravid sambo som va i 16 veckan efter sig.Men allt gick väl, och i Juli 2008 föddes lilla Anthony vårt barnbarn.Andreas lämnade något fantastiskt efter sig ,han lever ju vidare genom sin son.


Idag är Tyson 13 veckor,och i morrn 3 månader.Vägde honom idag och han väger 15,9 kg.Han skulle nog ha hetat Sumo istället,min man säger att han ser ut som en liten grävling.Ska ta och laga lite middag magen knorrar .På återseende

Av Maria - 3 februari 2009 21:41

Jag avskyr när det blåser,det får hellre regna.Som jag berättat innan har jag ofta ont i huvudet,och det får jag av bla blåst.Tog på mig toppaluvan idag när vi va ute på morgonen hundarna och jag,men det blåser rakt igenom mössan.Blåste det så mycket förr i tiden? Jag inte vad jag kommer ihåg i alla fall.

Bakom vårt hus har vi en allmänning ,eller brandgata vad man nu vill kalla det,och en gammal fotbollsplan.Där brukar jag alltid gå ut en runda med alla tre vovvarna på morgonen en stund,sen får den lille gå in och de stora och jag tar en runda i skogen.Tog lite kort idag ,men det va bara på Tyson dom blev "sevärda"Restan va så suddiga så dom kan jag inte visa.Ej heller den filmsnutt jag tog,den är för stor för bloggen.

Sen eftermiddag körde jag ner till en väninna som behövde piggas upp lite,alltid roligt att vara där.Tycker att man ska ställa upp för sina vänner i både med och motgångar,det har man igen.Om inte annat så mår i alla fall jag bra av att kunna ställa upp för dom som står mig nära.Tror nog att hon kände sig lite piggare när jag kört,hoppas det i alla fall.Nu ska jag ta mig ett välbehövligt bad,jag älskar att bada enda stället jag får vara ifred på.Jag bara låsr in mig och låtsas att jag inte hör,vare sig gubben , sonen,elller hundarna.Ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi.Se om detta går en länk till YouTube 2 små  filmsnuttar på Lovid ,Mattis och Tyson  Ja det gick klicka på länkarna http://se.youtube.com/watch?v=Ge8B8uuCnMA  http://se.youtube.com/watch?v=CEOGYQWKH7g

Ovido - Quiz & Flashcards