Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Maria - 1 februari 2009 20:21

Satt och gjorde kontrolluppgifterna på företaget ,och du har 2 alternativ att skicka in dom till skatteverket på.Antingen e-legimitation eller diskett.Satt och plitade ner alla uppgifter och siffror med pekfingervalsen,och äntligen! färdig.Sätt in en tom diskett i diskettfacket står det på skärmen,ok .Men va tusan inget hål,jag har inget diskettfack på min nya dator,bara massa andra uttag men inget till diskett.Och e-legimitation har jag tänkt obs! tänkt skaffa men inte kommot till skott. Jaha,vad göra nu då.Jo köra ner till företaget och göra om allt igen, efter mycket tandgnissel äntligen färdig.Kör en runda nerom posten och postar brevet,skönt nu är det på väg.Men i Fredags kommer ett brev från skatteverket att disketten ej gick att läsa,måste göra om allt igen.Så i helgen har jag jagat folk som har diskettfack på sina datorer,och dom är inte många ska jag säga.Men svägerskans dotter hade, så nu har jag nyss kommit hem där jag suttit och plitat ner alla uppgifter en tredje gång.Man säger ju tredje gången gillt,och måtte det stämma i detta fall.Jag har blivit upplyst denna helg att jag är gammalmodig som tror att disketter används nu för tiden, det ska tydligen vara USB eller Cd-Skivor.Så jag får väl modernisera mig lite och skaffa E-legimitation och sätta mig in USB`s värld

Ha en trevlig kväll så hörs vi   Maria

Ovido - Quiz & Flashcards