Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 29 december 2010

Av Maria - 29 december 2010 09:47

Sitter och tänker på vad som har hänt oss detta år,dvs 2010.Det har varit ett tungt år i många bemärkelser. Det började med att vi fick omplacera Mattis pga att Tyzon och han absolut inte drog jämt.Han har det i och för sig bra hos Hanna och hennes små flickor,och vi träffas med jämna mellanrum.

Tyzon blen sjuk i början av året, så pass att han tom låg inlagd på Läckeby djursjukhus.Ni som följt min blogg vet att det vad en Borelia infektion som låg till grund för alla hans symtom,men det tog tid för att få en diagnos och 2 kurer antibiotika för att få honom frisk igen.Lilla Flisan som vi vad och hämtade hem uppe i Lilla Edet på Bernwiks kennel ,fick somna in blott 9 månader gammal.Hon hade mycket dåliga höfter,samt problem med OCD.Ett beslut som gnagt och gnagt i mitt huvud,om det vad rätt eller ej,att låta henne somna in.

Många personliga saker har inträffat detta år med jämna mellanrum,man börjar ibland fundera varför vi alltid har sådan otur. Men,men några ska väl ha det.Trevliga saker har  inträffat. Jag vad uppe i Stockholm och hämtade hem lilla Noomi hos Monika på Lovisens kennel i juli månad.Tyzon blev pappa för första gången i Augusti månad till tre valpar hos Yvonne och hennes Ekoxens Smilla. En av valparna bor här hos oss och det är lilla Ambra, hanvalpen behöll Yvonne och den andra tikvalpen bor i Skåne blott 15 mil härifrån. Vi blev ägare till en ungdomsdröm,en egn bondgård.Som jag berättat tidigare har jag tillbringat mycket tid här på gården i min ungdom,då vi hade hästar här .

Vårt gamla hus har vi inte fått sålt,så nu ska stora sonen och hans flickvän bo där ett tag,vi får se vad som händer i framtiden med det.

2010 vad jag då ingen flitig gäst i utställningsringarna precis.Sjuka hundar och tråkigheter, gjorde att man hade just ingen lust att åka runt på utställningar. Men 2011 är det tänkt att Noomi och Ambra ska ut och meriteras och visa fram fötterna,även Lovis och Tyzon ska ställas, i alla fall i Ronneby är det tänkt.

Tyzon har ett par tikar han ska para framåt vårkanten .Han parade en tik på Fablernas kennel,men hon gick tyvärr tom,så vi gör ett nytt försök vid nästa löp.

Mycket nya människor har jag lärt känna detta år,både på gott och ont.Människor som blivit mycket goda vänner,samt en del som vänder en ryggen när man behöver dom som mest.

Men som sagt vad,nu blickar vi då framåt inför år 2011 och hoppas att det året kanske går vår väg.Lite planer har vi vad vi ska göra här på gården.Har fått förfrågningar angående bete,stallplatser mm,så vi får se vad som händer och sker.

Jag önskar er alla vänner och bekantar.


                GOTT NYTT ÅR    

Ovido - Quiz & Flashcards