Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 7 september 2011

Av Maria - 7 september 2011 10:00

Här på gården är det full rulle,för både djur och människor.En ny "fyrbening" har flyttat hit,inte en hund denna gången, utan en häst.Det är Nellie ett 8- årigt Haflinger sto. Hon kommer från en Bernervän, och vi ska ha henne på "prov" i 2 månader,till att börja med.

Många valpköpare har varit här och hälsat på,härliga ,trevliga människor allihop. Och det har resulterat i att jag nu har 2 valpar kvar som inte är tingade.Känns bra att genom gemensamt beslut, komma fram till att man inte kanske har tänkt igenom vad det innebär att köpa en liten valp.Att man ska ha tiden det tar ,samt att man inte kan jobba heltid med en liten valp hemma. Jag är mycket noggrann vart mina valpar hamnar,ja inte bara jag utan det tror jag nog att alla uppfödare är.

Med övriga hundar är det bara bra.Det är väl bara lilla Noomi och hennes armbågar som det inte är så bra med.Vi har konsulterat vetrinär/djursjukhus och kommit fram till att en operation av armbågarna inte kommer att göras.Det är så kraftiga pålagringar,på båda armbågarna. Känns så tungt att veta, att man inom snar framtid får ta beslutet att få låta henne somna in.Vi tycker att vi har haft nog en den delen av hundvärlden,men man kan inte behålla sina älskade djur bara för ens egen skull.Men det känns så orättvist med en underbar hund som inte ens kommer att fylla 2 år.Så dagarna här "tuffar" på med väldigt blandade känslor.Ett härligt gäng valpar har vi, som piggar upp oss och håller oss sysselsatta,men samtidigt gnager oro och förtvivlan angående  Noomi.

Många har frågat om Ambra är röntgad.Nej,vi röntgar henne när valparna flyttat, och det blir lite lungare och mer tid här.

En tung och tråkig blogg idag,men livet är långt ifrån en dans på rosor.Och ibland känns det kanske lite lättare att skriva av sig ,och dela sina tankar med andra.

Lite blandade bilder på de små ,får avsluta dagens blogg.

Samt en liten uppmaning till Amos blivande mattte.Kan du ringa mig,min mail vill inte alltid som jag vill.

           


Ovido - Quiz & Flashcards