Lite om livet på Ellebäckens !

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Maria - 10 november 2011 18:44

Idag har det varit en härlig,solig dag.Vi har varit ute i stort sett hela dagen,hundarna och jag.Stora sonen kom hem på frukost,och han vad tvungen att gå bort till åtelkameran för att se om där var några bilder.Lovisen och Ambra vad med honom.Åtelkameran är egentligen en Farsdags present till maken ,men han fick den redan nu.Han vill väl se om där är några vildsvin,och när dom kommer.Jag tycker det är roligt att se vilka djur som går över ängarna här nattetid.Rådjur och älg har vi sett,och en och annan räv.

Idag har Maria eldat  och när jag eldar åker allt brännbart på brasan.Så hela huset,källaren,maskinhallen är nu tömt på sitt brännbara innehåll.

I eftermiddaggs vad vi en liten utflykt  alla hundarna och jag,går bara ut på närmsta fält när Abbe är med. Lovis och Ambra är totalt tokiga de där två.Jisses vad de springer och busar.Noomi tar det lite lugnare hon, och idag har hon lärt Abbe hur man grundligt gnider i hela kroppen i rådjursskit.  Så nu är två eller kanske man ska säga en och en halv hund badad,fönad och fin.(kan väl inte räkna Abbe som en hel hund )Dom håller väl sig rena tills vi går ut i morgon kan jag tro. 

Lite bilder från dagen nedan.

Ha det gott alla go vänner,i morgon är det dags för Fredagsmys      


 


 
En bildserie på Abbe


 
Noomi plockar nypon ! 
  


 
Lovisen !  



Em ensam liten maskros

 
  
Kallar dessa små blommor för Pyttor

      

Ovido - Quiz & Flashcards