Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Rubrik saknas

Av Maria - 10 oktober 2011 08:31

Tiden bara springer iväg,valparna vad redan 10 veckor igår.Amos väger 11,2kg och Abbe 10,5 kg.Abbe .......ja det har varit lite velande om han ska säljas eller stanna här hos oss,men som det ser ut så stannar han nog. Han opererade sin förhud förra Måndagen ,då den vad lite trång.Inget större ingrepp ,men jisses...det gick på 3700 kr,som försäkringsbolaget inte står för.Enligt dom är det ett medfött fel,och inget sk dolt fel.Ja,ja,det kan jag "köpa" men vilken försäkring ska man ha på sina valpar när dom bor hemma på kenneln innan dom har åkt till sina nya ägare??????

Känns inte rätt att sälja honom när han är nyopererad,och vi inte vet hur det blir i framtiden. Vi ska till vetrinären och ta stygnen på Fredag,och det ser bra ut.Amos ska med för en ombesiktning, då han åker till sina ägare i början på nästa vecka. Har varit, och är väldigt mycket med hundarna och valparna just nu,man hinner inte något annat ,tycker jag. Vi ligger efter med massor av saker som måste göras,innan det blir för kallt och fåren och hästarna ska in i stallet.Maken och sonen började bygga boxarna till hästarna igår,men det är mycket som återstår.Köket samt ett rum på övervåningen ska renorveras,och värmepumpen ska installeras.Men det är inte lätt när en av oss måste se till valparna.Planerna vad ju att valparna skulle ha flyttat när dom vad ca 8 veckor,men men, det är inte alltid det går som man planerat.

Alva och Alfies mattar har ringt varje vecka, och berättat hur det går för dom,Ammies matte har skickat mail och bilder.Och det glädjer mig  att dom är såååå nöjda med sina nya familjemedlemmar.Då jag tillbringar och har tillbringat de senaste 10 veckorna med att pyssla med valparna .

Känns lite vedmodigt nu när vi närmar oss vintern ,med allt vad det innebär.I och för sig tycker jag om alla våra årstider,men den mörka tiden på året kan jag allt vara utan.Vad en långrunda med de stora hundarna i går eftermiddags ,i det då underbara höstvädret.Ambra och Noomi passade på att ta sig sista doppet för i år,men valet av badställe kunde varit bättre.Dom badade i ett stinkande kärr,så det vad bara till att duscha de två små monstren när vi kom hem.Lovis är inte skendräktig längre,tack och lov.Nu är hon gamla vanliga, tokiga Lovis igen,som springer och busar värst av dom alla.

Röntgentid på Ambras höfter och armbågar är beställd,vi får väl se vad den visar och hålla tummarna för att allt ska vara ok.

Inte en utställning har jag varit och ställt på i år,jo en liten inoff med Ambra.Har varit mycket med allt och allting detta år,men nästa år tar vi nya tag.Kommer förmodlingen i alla fall åka upp till Växjö och kika lite.

Japp,det vad väl lite vad som hänt och händer här hos oss.

 
 
Pernilla, Akira & Filou

Pernilla, Akira & Filou

17 oktober 2011 16:25

om jag inte minns helt fel från uppfödarutbildningen så kan du starta en enskilld försäkring på valpar från att de är 5 eller 6 veckor om jag minns rätt. sen kan efter man sålt valpen täckna ny försäkring för den nya ägaren.
på så vis kan man om valpen skulle dö eller liknande av någon anledning få ut hela livvärdet, trots att den inte sålts ännu..
ring o kolla med fösäkrings bolaget, det finns mängder av olika regler. men någon av dessa kanske kan hjälpa om något spesifikt skulle hända en valp innan den är såld.

http://www.akiraqueen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards