Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 14 mars 2011

Tiden går !

Av Maria - 14 mars 2011 08:08

Jaha...så vad det åter igen längesedan jag skrev något i bloggen,och för inte tala om min hemsida. Men tiden räcker inte till för att sitta vid datorn.Våren börjar komma till oss här nere i söder,och igår hade vi nästan +10 grader !

Förra veckan vad jag ju och tog ett ultraljud på Charp,och som jag troddde vad hon inte dräktig,men vi gör ett nytt försök vid nästa löp! Lexi vad och vaccinerade sig ,samt röntgade höfter och armbågar,och det såg fint ut. Lilla Ambra vad med för att kolla upp hennes framben,då hon fortfarande haltar lite ibland.Hon halkade ju på en isfäck för ett tag sedan ,men det ser tack och lov bara ut som hon fått sig en regäl sträckning .

Här på gården jobbas det nu för fullt.Tjälen har börjat släppa sitt grepp,så maken har börjat gräva ner plintarna till grindarna på framsidan ,nu i helgen.Vi har även fortsatt med att röja upp i hagarna,ta bort all gammmal taggtråd och all skit som även ligger där.Ytterområdena runt huset har börjats röjas upp av kommunen,och tro det eller ej så har 8 lass redan forslats bort men mycket återstår. Vi har en björkbacke på baksidan av huset som är full av nedfallna grenar och ris,som jag börjat röja och elda upp. Bonden som arrenderade innan vi flyttade hit har använt björkbacken som betesmark,men vi hade tänkt ha den som en "trädgård" och bygga en fast grill där.

Vi kommer även att utöka hundarnas inhägnad med ca 1000 kvm,dungen som nu röjs upp, kommer vi att hägna in.Maken blev väl inte så glad,han tycker det räcker med det vi har idag.Men jag tycker vi kan använda den till något "nyttigt".Den är lite kullig med buskar och träd,så jag tror det kommer bli mysigt jag .

Förra helgen vad vi på årets första Senneträff Lovis ,Charp och jag.En härlig runda nere i Hoby ,med grillning vid Salsjön blev det . Vi gick lite tidigare för jag skulle hämta sonen och flickvännen vid tåget, då de kom hem från Tailand.Men se ,vi kom hem samtidigt som övriga gänget,då mitt lokalsinne inte är det bästa.

Fick fina bilder skickade till mig av Lena och Inka på mina flickor som vad med.Tack så mycket Lena och Inka !Avslutar med bilderna ,samt önskar er alla en trevlig vecka !



Min fina Lovis ! 
   
Denna bilden är bara så fin,den säger så mycket tycker jag ! Charp & Jag


     

   Ett försök till att ställa upp Charp !

 
 
Lotta & Bernergossarna

Lotta & Bernergossarna

14 mars 2011 08:54

Synd att hon inte var dräktig. Hoppas det går bättre nästa gång.
Vilken härlig bild på er tillsammans.. ser ut som ni har en hemlis ihop.
Ha en bra dag!

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Lena

Lena

14 mars 2011 10:12

Ååå vilka fina tjejer på bild!

mvh Lena

http://www.bernerlena.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

15 mars 2011 09:59

Förstår att det är fullt upp hemma hos er:) Hoppas nu att kommunen snart är klara hos er. För det är ju roligt att ha folk hos sig hela tiden fast de gör sitt jobb.

Fina bilder, ha nu en skön tisdag kjamis

http://www.bearclaw.se

 
Anette

Anette

15 mars 2011 20:24

Vad synd att det inte var nåra valpar...lycka till nästa gång !
Ni verkar ha en riktigt härlig tomt,stort och bra !!

http://chabasses.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

23 mars 2011 00:22

När snön smälter undan och solen visar sig så får man tack och lov lite extra energi. Det är mycket som ska hinnas med under den korta våren. Tråkigt med tomma tikar, men det går fler tåg. Skönt att Ambra är bättre från sin hälta.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Junitjej

Junitjej

28 mars 2011 06:37

Vilka underbara hundar!! Synd att tjejen inte var dräktig.

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards