Lite om livet på Ellebäckens !

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

Höstrusk

Av Maria - 5 november 2010 12:49

Nu vad det ett tag sedan det blev något skrivit i bloggen. Men här är det massor av saker på gång med flytt mm.Fallet i trappan häromveckan tog värre än vad jag först trodde.Ett par revben på höger sida i ryggen, har fått sig en regäl törn.Därför tycker jag att det mesta går i "snigelfart" för min del just nu.Annars är allt bara bra med både människor och djur.Lilla Ambra vad 12 veckor i Onsdags,och Noomi har hunnit bli 5,5 månader. I morgon fyller Tyzon 2 år,skickar ett GRATTIS till alla hans syskon.

Till helgen är det så dags för utställningen i Växjö igen.Jag ska inte ställa någon av mina hundar,men funderar på att åka upp och titta.Vi får se hur det blir med tiden till det.

Hösten har kommit till Blekinge,med ömsom sol, och ömsom regn.Mestadels regn tyvärr. Idag är det en mörk ,trist ruggig dag ,med mestadels regn.Men för en liten stund sedan vad det uppehåll,och solen stack fram en liten stund.Passade på att ta med kameran ut, för att lite bilderi vår numera "lerträdgård". Ska bli skönt när vi kommer upp till gården ,så man slipper detta skitiga elände.

Lite bilder från "amatörfotografen" på hundarna får avsluta veckans blogg.

Till er alla som ska ställa er hundar i helgen ,säger jag   LYCKA TILL  


                              

 
 
Ingen bild

Tina och Sascha

5 november 2010 13:47

Tråkigt att ditt fall tog så illa, tar sin tid att läka ut och så måste man passa sig för att höra eller läsa roliga saker....att skratta är ingen höjdare för revbenen !!! Ja, tänk att det är två år sen de tio föddes ! Stort Grattis till Tyzon, gissar att han får något gott imorgon ! Som alltid, härliga bilder på dina mysiga hundar !

 
Anette

Anette

5 november 2010 22:39

Hej krya på dej min vän, Synd jag inte anmälde till Växsjö, men jag tror att jag anmäler till My Dog, ska du dit?
Javisst är det jobbigt med flytt och allt, men det blir superbra sen.

Lilla Ambra ser jättefin ut.

Ha en bra helg

Anette

http://www.monowi.se

 
gerty

gerty

5 november 2010 22:43

Fina bilder, ha en bra helg

http://bloggplasten.se

 
Ingen bild

Lillasyster LIza

6 november 2010 11:00

Tackar för gratulationerna och önskar det samma till dig storebror. Att vi redan hunnit bli 2år. Hoppas vi snart ses.
Kramar från Mörrum

 
Ruth

Ruth

8 november 2010 21:27

Revbensbrott tog för mig ett par månader att läka. Ja det är mycket när det är flytt på gång, inget man vill göra vart annat år. Grattis till Tyzon i efterskott, 2 år redan vad tiden har gått snabbt. Många fina foton på alla vovvsarna som alltid.
Krya nu på dig / kram

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

8 november 2010 23:58

Otur att du skulle göra dig så illa då du ramlade. Och speciellt nu då du håller på med flytten. jag hoppas du snart ska vara ok igen.
Fina foton på vovvarna
Ha det gott
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

13 november 2010 17:49

Det var ju inte roligt att du slog dig så ila. Hoppas nu att det skall bli bättre så du känner dig iform igen.

Hoppas eran flytt går bra nu förstår att det blir en hel del som skall flyttas upp.

Ha det gott, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 8 oktober 2013 19:45

Varit och ultraludat Ambra idag,inga valpar,tredje gången hon går tom,och vi har använt olika hanar. Så idag kändes det som att den sista lilla gnistan slocknade. Vi har haft sådan otur med tikar vi köpt in,nu är ju i och för sig Ambra efter Tyzon vå...

Av Maria - 27 februari 2013 20:16

Blev upplyst att en valpspekulant att min hemsida uppdaterades senast 2011, och bloggen i höstas.Riktigt dåligt är det,men hemsidan om ska jag vara ärlig och säga, har jag glömt bort hur man uppdaterar.En ny hemsida kommer att komma igång så småningo...

Av Maria - 1 oktober 2012 09:27

Hösten är nog min årstid,med alla dessa färger i naturen. Ja... eller kanske vintern,några minusgrader och och vit fin snö.Eller våren,när allt vaknar till liv igen,och det är sådär ljusgrönt ute. Eller kanske sommaren,med dessa ljumna,ljusa kvällar....

Av Maria - 3 september 2012 09:01

Vi har en lite grupp på Facebook som heter Sennenfolket i Blekinge.Har man lust att hitta på något,så lägger man upp en länk där.Nu vad det Lena på Clangulas kennel i Jämjö,som bjöd in till träff vid Färskesjön i Lördags. Så roligt vad det, att det v...

Av Maria - 24 augusti 2012 11:08

Blev så glad igår kväll när jag kollade min mail,och hade fått en hälsning från Ammie med familj.Ammie vad den vildaste av valparna,och fick namnet Maya Piraya här hemma  . Något som hon fortfarande verkar leva upp till.Tog mig friheten och kopiera e...

Ovido - Quiz & Flashcards